vineri, 15 iulie 2011

Finantarile nerambursabile – Un miraj antreprenorial

Recent am participat la o sesiune de training pe aceasta tema , training tinut de o firma de consultanta pentru accesarea finantarilor nerambursabile.

Pana sa particip la acest training ceea ce credeam eu despre aceste finantari suna cam asa: scriu un proiect, identific o linie de finantare , vin eu cu partea mea si restul de bani ii iau de la UE ; a si eram constient ca trebuie sa dau si o spaga. Nu suna foarte complicat dar birocratia ulterioara este infioratoare.
Dupa acest training va pot spune urmatoarele :
NIMIC NU ESTE ADEVARAT!!!!

Pentru a accesa finantare nerambursabila exista niste criterii generale de eligibilitate , criterii care trebuiesc indeplinite de toate firmele si anume:
<      Să nu fie în dificultate, stare de insolvenţă, faliment sau lichidare
<      Să nu fie suspendate activităţile sale comerciale
<      Să aibă cel puţin 1 an vechime*
<      Să fi înregistrat profit în ultimul exerciţiu financiar *
<      Să nu aibă obligaţii la stat (bugetul local + bugetul central)
<      Să nu aibă obligaţii de plată nete la bugetele publice mai mari de 1/12 din       obligaţiile de plată pe ultimele 12 luni

Deasemenea exista criterii generale de finantare:
<      Fondurile după aderare urmăresc principiul: rambursarea cheltuielilor efectuate de solicitant
<      Plăţi în avans există doar în procent de 35% din valoarea finanţării nerabursabile obţinute, şi se acordă pe baza unor precontracte încheiate cu furnizori / prestatori
<      Decontarea cheltuielilor se face cu depunerea unui dosar de rambursare, care conţine: facturile şi obligatoriu dovada plăţii
<      Rambursarea se poate efectua la sfârşitul implementării proiectului, sau în mai multe tranşe, prin cereri intermediare de rambursare, valoarea integrală a finanţării fiind recuperată în 3-6 rate






Ar mai trebui sa stiti ca exista si o serie de cheltuieli neeligibile:
<      TVA
<      Dobânzi şi alte comisioane
<      Mijloace de transport înmatriculabile
<      Plata în rate
<      Leasing
<      Bunuri second-hand*
<      Achiziţia de teren şi imobile*

- asterixul inseamna ca pot exista abateri in unele cazuri
Programe majore  - fonduri structurale


<      Program Operaţional Sectorial Creşterea Competivităţii Economice (POSCCE)
<      Program Operaţional Regional (POR)
<      Program Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU)
<      Program Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative (PO DCA)
<      Program Operaţional Sectorial pentru Mediu (POS M)
<      Program Operaţional Sectorial pentru Transport (POS T)

Vestea buna este ca exista firme serioase care ofera consultanta , au un istoric de 3-4 ani si o marja de success destul de mare ( peste 80%) .
Iar spaga si atentiile sunt din start excluse.
Sfatul meu :
 Vedeti daca indepliniti criteriile generale , luati legatura cu un consultant si prezentatii afacerea dumneavoastra . Impreuna stabiliti directiile si axele pe care v-ati putea incadra, apoi fie ca platiti consultanta pentru fiecare cerere , fie va achizitionati un abonament anual in cadrul caruia puteti beneficia de un pachet mult mai mare de servicii.

Cam asta a fost ....va astept intrebarile , dar si comentariile pe blog si nu uitati : Nu banii aduc fericirea , ci numarul lor!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu