luni, 27 iunie 2011

Cum salvezi o companie de la cadere. Ce miscari a facut CEO-ul Starbucks, Howard Schultz, pentru a repune pe picioare cel mai mare lant de cafenele din lume

Din a doua zi in care Howard Schultz si-a reluat functia de Chief Executive Officer la Starbucks, vanzarile au crescut cu 8%. Cateva zile mai tarziu (inceputul lui ianuarie 2008), acesta a citit un articol despre lantul de cafenele, care i-a dat idei despre cum ar putea sa redreseze businessul. Autorul articolului vorbea despre Steve Jobs siCharles Schwab, care conduc afaceri de succes si nu se sfiesc sa recunoasca ca ceea ce au construit reprezinta corporatii cu un impact urias asupra consumatorilor. Asemenea unor religii, relateaza Business Insider.

  Cum salvezi o companie de la cadere. Ce miscari a facut CEO-ul Starbucks, Howard Schultz, pentru a repune pe picioare cel mai mare lant de cafenele din lume
De-a lungul celor opt ani de management, din momentul in care Schultz a devenit presedinte, compania a crescut de la 5.000 la 15.000 de cafenele. Dezvoltarea s-a dovedit insa a fi prea rapida. In 2007, veniturile Starbucks au scazut cu aproape 42 de procente.
„Prejudiciul a fost lent si linistit”, a afirmatSchultz in cartea sa, intitulata “Onward” (in traducere insemnand “Mai departe”).
La inceputul lui 2007, acesta a scris un memoriu despre perioada in care CEO-ul de atunci, Jim Donald a dus la incetinirea businessului. Cateva luni mai tarziu, consiliul companiei l-a inlaturat de la putere pe Donald si l-a repus in functie pe Schultz.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu